Aandacht geven aan de geschiedenis van Fritom kan natuurlijk niet zonder stil te staan bij de ontwikkelingen die de Fritombedrijven hebben ondergaan. Vanaf de jaren tachtig van de vorige eeuw groeiden onze bedrijven van traditionele transport-, expeditie- en veembedrijven uit tot de professionele logistieke dienstverleners die ze nu zijn. We houden ons, net als in de beginjaren van de Fritom Group nog steeds bezig met transport, expeditie en opslag, maar daar zijn in de afgelopen decennia steeds meer activiteiten bij gekomen. En dat proces zet zich ook vandaag de dag nog steeds verder voort. Onze bedrijven kennen een steeds breder wordend scala aan activiteiten met verdergaande toegevoegde waarde. Denk hierbij aan douane-afhandeling, lucht- en zeevracht, e-fulfilment en informatiebeheer. De warehousediensten zijn uitgebreid met VAS- en VAL-activiteiten (zoals verpakken, assemblage en kwaliteitscontroles) waarmee goederen verkoop- en verzendklaar worden gemaakt. We zijn onze logistieke kennis steeds meer in gaan zetten voor het adviseren van onze klanten over hun logistieke knelpunten, we implementeren logistieke systeemkoppelingen en als de klant het wil, nemen wij het gehele logistieke proces van hem over. Door continu te investeren in kennis en ICT-systemen wordt een verdere versnelling gegeven aan de ontwikkeling van nieuwe, duurzamere en aanvullende diensten zoals freight management en suppliers- en smart logistics (geautomatiseerde en duurzamere oplossingen voor vervoer en opslag tijdens iedere stap van het productieproces), Bij dit proces van verdergaande logistieke professionalisering paste begin deze eeuw dat afscheid genomen werd van bedrijven en dat nieuwe initiatieven werden gestart.